10 mellanmål för att stötta binjurarna

Hälsosamma mellanmål
Hälsosamma mellanmål
Att småäta är avgörande för läkning. Om ditt blodsocker sjunker och din levers glukosreserver är låga till obefintliga som de flestas är (du kan läsa mer om varför detta händer och hur du kan läka i Levern okända kraft: Bli fri från eksem, psoriasis, diabetes, streptokocker, akne, gikt, svullen mage, gallsten, binjurestress, utmattning, fettlever, viktproblem, SIBO och autoimmuna sjukdomar) kommer dina binjurar att tvingas producera ett överskott av adrenalin för att kompensera - frätande adrenalin som tröttar ut dina binjurar och belastar din lever och nervsystem. Om du redan upplever kronisk sjukdom eller symtom, såsom akne, eksem, sura uppstötningar, uppblåsthet, viktökning, sköldkörtelproblem, diabetes, fibromyalgi, multipel skleros, missbruk, ätstörningar, myom, cystor, menstruationssmärtor, migrän, autoimmuna tillstånd, Raynauds syndrom, Parkinsons, endometrios, tunt hår och håravfall, ett autoimmunt tillstånd eller någon annan kronisk sjukdom eller symptom, så behöver dina binjurar stöd så att det inte produceras onödigt adrenalin som kan förvärra dina symtom eller orsaka nya.

Genom att äta ett näringsrikt mellanmål eller måltid med en och en halv till två timmars mellanrum, som innehåller den rätta balansen av glukos, natrium och kalium som din kropp behöver, kan du förhindra det blodsockerfall som tvingar dina binjurar att ingripa och frigöra adrenalin. I sin tur sparar du på dina binjurar, och även din lever och bukspottkörtel och förhindrar att frätande, giftigt adrenalin orsakar dig mer problem. Mellanmål på rätt mat kan få in dig på den sanna vägen till läkning.

Titta på den här videon för att se tio exempel på snacks som du kan njuta av med en och en halv till två timmars mellanrum för att stötta dina binjurar varje dag. De är enkla och lätta att packa så att du kan ta dem med dig eller förbereda dem för hektiska dagar.

10 mellanmål för att stötta binjurarna

  1. Äpple, selleri och dadlar
  2. Apelsin, avokado och spenat
  3. Dadlar, banan och romansallad
  4. Kokosvatten, banan och spenat
  5. Päron, maché och bär
  6. Bär, honung och sellerijuice
  7. Äpplen, dadlar och grönkål
  8. Vindruvor, banan och röd sallad
  9. Blomkål, äpple och gurka
  10. Vattenmelon med limejuice och sellerijuice vid sidan av

Lär dig mer om frukter och grönsakers dolda läkande krafter i New York Times nummer 1 bästsäljande bok Kostguiden

Dela:

10 steg för att återhämta sig från kronisk sjukdom

10 steg till återhämtning!

Skriv upp dig och missa aldrig en uppdatering! Få en gratis e-bok med enkla steg att börja implementera redan nu.

 
Sök

Denna hemsidan använder cookies för att du ska få en så bra användarupplevels som möjligt. Läs mer om hur vi jobbar med personuppgifter i vår integritetspolicy.